Saturday 10 March 2012

highlight on lagu rindu

Assalamualaikum

Hey! Maaf gila sebab mungkin entri ni gedik sgt-2. tp aku terlalu ingin meluahkannya. Dan entri ni panjang sikit.dan mungkin bosan. !!!



aku tak tau kenapa tiba-2 rase nk rindu kau. Aku nak bermonolog sendirian. Apelah yang kau tengah buat sekarang. diam-diam dah setahun dah kita tak jumpa. kau mesti dah tak ingat aku lagi. first time jumpa kau, kau yg tegur aku. Then, kau hulurkan tangan dekat aku, otak aku terus set wow! aku tak boleh nak jabat tangan dgn kau meskipun kau comel kiut sebab kita bkn muhrim. dalam hati aku terus berbicara "Ya Allah comelnya makhluk ciptaan-Mu ini." aku terus suka kau. tapi aku tak pasti kau cinta pertama aku? aku rasa tak. cinta pertama aku ialah suami aku yang menjadi ayah kepada anak-2 aku nanti. >< 

Setiap hari kita bersama aku potretkan ia di dalam foto. Setiap foto kita penuh kenangan kerana sekeping foto seribu makna bagi aku.

kau ingat tak lagi, aku tak makan lagi kau teman aku beli makanan, kita makan sesama. kenapa hati aku berdegup kencang tiap ada kamu. kenapa aku gelabah setiap kau tatap aku, selalu diri aku malu tiap kau puji aku kenapa aku tak boleh nak fikir bila kau tegur aku. tahukah kamu saat first time kita jumpa ada sesuatu yg berbeza kat kau. tahukah sejak kita sering jalan sesama tiap jam minit detik aku ingin berdua. ku tak menyangka aku bahagia ingin aku peluk dunia. kau izinkan aku untuk dapat rasakan cinta. Tak ada yg bisa memisahkan kita. waktu pun takkan tegar.


setiap pagi aku kan tunggu kau. nanti aku tengok kau nyanyi, menari macam-2 lah. Huahauhhahu.T.T. Orang semua ingat kita ada apa-2. Bila org tanye kita berdua couple? Masing-2 tak meniyakan tak menafikan tapi buat senyum pelik. Aku tau ramai yg sgt tak suka bila aku dgn kau asyik dok bersama. Kau kan popular. Tak macam aku! kau datang dan cuba memahami aku di saat aku dipinggirkan oleh mereka yg sgt2 sell fish. OooOo jual  ikan! Kau sgt concern thdp aku. Hihihi ada satu hari tu, aku jalan sorang-2 tiba-2 ada org tak kenal tegur aku cakap Hi!, muka dah lah tak nampak takut aku. Sat lagi ada kawan aku kat belakang dok Ehem ehem. Kawan aku pun cakap yang tu kau. Wahhhh! Thank you. Lepastu aku jumpa kau cakap yg tadi tu aku tak perasan kau. Hikhok :D Huhhuhuu. Lepas dari tu, kita selalu lah chat, msg, komen. Dab ada yg ckp kita berdua sweet.


Ingat lagi tak, masa tu kita jumpa masa dekat masjid, waktu solat Zuhur. Alhamdulilah, meskipun kau macam tu kau masih tunaikan tanggungjawab terhadap-Nya. Last kite jumpa, masa tu aku nak balik kau teman aku. Lepas solat Jumaat kau terus teman aku kan?

Satu saat, tiba-2 aku terbaca satu status kau. Yang sgt-2 buat aku semakin tak faham. Tapi aku tak tau kenapa mengapa. Kau tinggalkan aku terkontang-kanting dekat sini. Kau lebih dengar cakap org yg cemburu dengan kita daripada cakap aku sendiri. Huhuhu Aku cuba betulkan keadaan balik tapi masalahnya org yg cemburu makin memburukkan keadaan. Aku rasa org yg cemburu tu pun suka kau. Sebab tu lah dia tak sanggup nak tengok aku dan kau bahagia. Kau terus menghilang. 


Setelah semua ni berlaku dekat aku, aku redha la apa yg jadi. Aku tak mau salahkan sesape pun. Lagu Rindu buat aku teringatkan kau kembali. I made this entry while i'm keep thinking about you because i miss you. Kalau kita ada jodoh adelah! Di setiap doaku aku berharap dgn penuh pengharapan, aku berharap suatu hari aku harap dapat jumpa kau walau apa sekali terjadi kat kau. Sekiranya kita berjodoh satu hari nanti, aku takkan berhenti menyayangimu. Dan bila aku mati aku akan berdoa supaya kita disatukan di syurga nanti.


"Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...

Amin..."

HARAP MAKLUM. CERITA INI TIDAK ADA KENA MENGENA ANTARA YANG HIDUP ATAU YANG SUDAH MENINGGAL DUNIA.  SEBARANG HAK CIPTA TERPELIHARA.


Bila masa PERPISAHAN itu berlaku kerana ALLAH..maka, yakinlah ALLAH telah MENULISKAN yang TERBAIK untuk kita..usah terlalu BERDUKACITA kerana ALLAH tidak akan menzalimi hambaNYA..maka jadikan SABAR dan SOLAT itu sebagai PENOLONGMU..dan diakhirnya kelak nanti :

✿~ JIKA PERTEMUAN ITU KERANA ALLAH..
✿~ BERKASIH SAYANG ITU KERANA ALLAH..
✿~ PERPISAHAN ITU JUGA KERANA ALLAH..

>>> Allah akan MELINDUNGI kita saat manusia memerlukan perlindungan di waktu perhitungan kelak, Insyallah..berpisah secara fizikal, suara, rupa tapi di hati..tidak pernah ada perpisahan selagi IRINGAN DOA dan HARAPAN disandarkan kepadaNYA..yakinlah dengan KETENTUANNYA..♥♥

-H.A-

maaf entri rekaan panjang dan bosan dan gedik
 
._.  : / : \

No comments: