Sunday 9 March 2014

Lately ;(

1) SPM
Aku lupa result SPM keluar minggu depan. Sebelum ni aku rasa takut gila nak keluar result. Sekarang aku reda berapa pun aku dapat. Aku hanya mampu bertawakal dan berdoa. Semoga dapat keputusan yang cemerlang. Wahai classmates tersayang, aku mintak maaf sangat-sangat tak dapat join semua plan yang dah korang rancang. Padahal dulu aku lah yang excited sangat. Aku ada sebab sendiri kenapa. Sorry sesangat. Aku rasa aku datang hanya amek result pastu terus bla gitu. Aku mungkin tak join Graduation Day yang jadi berita hangat antara alumni Sasem.

2) LESEN
Hmm, aku nak keje tapi semua orang suruh settlekan lesen. Aku malas la sebenarnya. Tapi tu kebaikan aku jugak. Tanpa lesen siapalah aku kat atas jalan raya. Ayat ceq tak boleh nak bla lagi. Fikir pasal tu pun jadi masalah aku jugak. Pening arr. Pening arr. Tapi aku kuatkan semangat demi mak ayah demi dia. Aku fikir kalau foster family aku datang boleh bawak jalan jalan sampai JB pun okey. Kalau advanced pegi SG.

3) KEY BIRU SI PENANG KU TERSAYANG.
This is not him. 

Sejak balik haritu. Hari hari aku tak macam sebelum ni. Aku lebih banyak diam dari bercakap. Aku pendam segalanya. Fikiran melayang jauh. Kalau macam ni minggu lepas kita dalam van sesama. Aku dok usha kau je. Kau hanya lemparkan senyuman tu. Aku tertanya. Siapa dia. Nama dia. Mana dia pergi lepas Penang. Adakah dia masih di Malaysia. Mana dia sekarang. Dia ada akaun laman sosial tak. Semuanya persoalan yang harus diletakkan (?) As soon as I saw him an adventure was going happen because he's a truly backpacker, humble one, love photography and have a nice smile. Hanya kerana senyuman dan humble dia dah boleh buat aku suka gila dan buat aku fikir masa depan walaupun dia bukan muslim. Kalau macam ni, takde siapa boleh jawab soalan soalan tu. Allah je yang tahu dia kat mana. Allah tahu segalanya. Kalau kita tak jumpa lagi pada masa hadapan, tu semua kerja Dia. Hanya Dia yang tahu segala hikmah yang berlaku. Aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa supaya dia tak apa-apa. Aku hanya mampu berdoa kita berjumpa satu hari nanti. Aku hanya mampu berdoa semoga Allah guides him to Islam and be a good muslim.  Aku asyik terfikir macam tu je. He may not be perfect but he is perfect to me.

Hari demi hari telah ku lewati. Tak pernah aku bersamamu lagi. Jauh kau pergi. Sepi hati ini membunuhku. Tapi aku masih saja rasa masih ada di dekatku. Tak mudah aku melupakan dirimu. Di saat ku sendiri.


Ya Allah aku nak Kau dengar, Aku mintak aku dapat jumpa dia balik. Nak backpack dengan dia. Aku tak mintak lain. If la dia jadi suami. *AAMEEEN, aku tak mintak lebih. Aku tak minat nak make up, shopping mahal  macam perempuan yang suka begitu yang sangat suka shopping. Semua tu aku boleh beli guna duit sendiri. Aku tak mintak lebih. Dia boleh bawak aku pergi teman sama-sama travel, backpack sesama. Aku dah bersyukur. Tu dah memadai. Aku rasa macam tu dah sweet sangat. Aku tau dia minat photography and travel. We have same interests of. Ya Allah, if after we get married, if kami ada baby aku nak aku nak dia bawak stroller baby tu. bawak hanger dia. I dont care.  Aku harap dia tak rasa yang baby tu beban nak travel sana sini. Kalau dia kata baby tu his burden, me is his burden too. Maksud aku kat sini Ya Allah, aku nak dia tak hentikan minat dia after he has his own family. I always think you will be a great dad to my kids and an amzing husband. In Sya Allah.

I've been thinking lately bout you and me. And all the questions left unanswered. How it all could be. I hope you know you never left my head. I see you around lately. You smile brighter than you should. How are you, I'm hope you're doing good. No I can't let you go. I hope you can take all of me. I swear I will better than before. If I ever let you down. I'm sorry. Now, I've been so lonely without you around.


He loves backpacking, he has a baby and he backpacks with his baby. He is my future husband. Aaameen. Soon. In Sya Allah.

Perfect!


note : my rants! as we are growing up, the are many things that we have to deal with. some we wish we had never done but some we wish we could replay for a millions times in our head. we have to remember they all make us who we are and in the end they shape every detail about us. 

No comments: