Tuesday 22 April 2014

Janganlah Macam Ni


Assalamualaikum. Hi. Ini hanya entri. Thats a fact.





Aku jealous tau orang yang dah ada serious relationship ni. Serious jealous sangat. But bila aku nak cakap benda cenggini semua orang cakap tunggu jodoh. Bukan aku tak percaya jodoh. Aku percaya sangat. Tapi kan aku ni remaja biasa mesti kat hati kadang-kadang terdetik nak ada boyfriend. Tipu ah takde. Aku sendiri tak faham dengan aku. Asal ada orang yang nak masuk line je mesti tak jadi. Tak tau ah kenapa. Aku ni bila dah kenal skema naif sangat ke. Hmm, selagi aku takde beloved one selain family, selagi tu aku tak boleh lupakan dia. Aku tak suka macamtu, aku tanak tunggu dia lagi sebab aku rasa aku dah penat. Aku nak terima orang yang suka aku seadanya bukan aku suka kat orang tu. Orang lain boleh la cakap tunggu jodoh sebab hidup kau tak lonely macam aku. Takde boyfriend tapi still ada orang nak tanya khabar, still ada orang suka. But aku bukannya budak perempuan yang ada kawan lelaki. Tak percaya suka hati. Tapi aku memang takde kawan lelaki. Bukan desperate ke apa, cuma nak rasa disayangi oleh orang selain family dan kawan. Salah ke kalau aku nak rasa disayangi tu. Teringin jugak nak ada boyfriend sebelum ada suami. Aku nak ada orang care pasal aku selain family tau. 

Sekarang ni pun aku tengah sedih. Sebabnya dia tak tegur aku pun walaupun dia sebenarnya online tau. Sedihnya. Tak tau la pasal semalam yang dia tanya-tanya. But aku ada cakap kot aku terima seadanya. Takkan marah pulak. Sesungguhnya, aku mungkin tak layak nak ada boyfriend kat dunia kot. Sebab tu, asal ada orang dah guna pick up line till then tak jadi, tak tegur dah. Hmm. Losernya aku rasa sekarang. Baru aku teringat entry sebelum ni tak habis lagi part II dah cite sedih keluar. Harap esok dia text aku. :( berharap sangat.


note : aku nak hari hari ada orang text tanya banyak-banyak macam dulu lagi.If I lose hope today Ya Rabb, Im really sorry and reminds me that your plans are better than my dreams.

2 comments:

syzwaniyzd said...

jgn sedih sedih ok

Fatehah Jamil said...

ok wai. mungkin emosi tak ok kot masa menaip.