Saturday 26 April 2014

Tak Nak Jadi Loser

Assalamualaikum

Hoi hoi yang diluar sana, maaf sebab tak sambung2 part II tu kan? yang tengah baca tu. Tengok tajuk pun dah tahu sape yang loser. Akulah si penaip blog Dunia Ini Sederhana Kecil. Blerghh. Tak best tau jadi loser. Asyik rasa merendah diri je macam aku. Kayy sebenarnya aku nak cakap. Aku tak loser dan aku tak mau loser tu. Benda tak baik kayy. Please la. Aku dah bosan rasa loser. 

Can I smile like this after all the tests from Allah? even it seems small, but it's hurt me so much. Can I pass the test? or I will cry a whole day, weeks and maybe make me don't want to try it all over again next time.

Aku pelik lah orang lain tu amik JPJ sekali je dah lulus tau. Kawan kawan semua dah lulus. Aku nak masuk dua kali. Dan kali kedua punya latihan pun still tak ok lagi. Huhu. Kau faham tak erti putus asa? Dan itu aku. Putus asa dah malas nak ambik lagi lepasni. Bazir bazir ah. Lantak ah. Nak cakap aku apa. Aku dah MALAS. Aku kesian kat orang sekeliling aku yang selalu bantu aku especially mak. Hari-hari bagi semnagat kata aku boleh. Dan orang sekeliling aku yg kadang tak kenal pun jadi kenal sebab tolong aku untuk 3 penjuru tu. Pehal bengap sangat aku ni. Padahal kimia addmath bio tu lagi susah tapi aku tak pernah nangis sebab diorang. Dan hanya memandu dah boleh buat aku nangis hampir setiap masa tak nampak tapi dalam hati. Guess what. aku rasa aku failed in driving. Aku tak tau kenapa sampai JPJ test aku takut, aku gabra, aku kecut. Semua ah yg seerti. Mesti dosa bertimbun timbun sekarang sebab tu Allah tanak mudahkan aku belajar. Plus aku merungut nak lulus nak lulus. Allah dah naik menyampah nak makbulkan doa aku. Tapi please la Ya Allah aku nak lulus bahagian litar ni je. Esok last belajar. Hari Rabu dah test.

Inilah apa yang aku rasa kalau kegagalan selalu menemui aku. Apa perasaan kau bila jalan kau start-start dah berliku-liku dan bila kau dah nak berjaya kau gagal. Apa yang kau rasa. Orang kata susah nak dapat, senang berjaya. Aku terbalik, susah nak dapat dan susah nak berjaya. Takkan sampai 4 kali amik test baru nak lulus kot. Aku taknak ah macam tu. Aku dah penat. Bukan tak pernah rasa macam ni tapi tak tau kenapa driving class je ni tak ok tu tak ok. Mungkin aku takde talent dlm bab2 driving kot, setakat bawak tu aku pass ah, sampai kat 3 penjuru. macm orang bodoh. Hari-hari aku harap aku ok dalam test nanti, tapi belajar balik, dah tak ok, slek sana sini esp, 3 penjuru.

Ya Allah kau dengar la permintaan aku even kau dah tanak dengar tapi aku mintak kau dengar dan makbulkan. Aku nak lulus kali kedua. Aku tanak sedih everytime. Aku tau aku banyak buat dosa, dan hamba yg tak reti nak bersyukur, tapi ya Allah aku mintak Kau luluskan JPJ test rabu ni. Ni keperluan bukan kemahuan aku. Sebab lesen penting dalam family aku. Aku tak mau jadi hamba-Mu yang tak bersyukur.

Penulis yang banyak mengeluh dan tak reti bersyukur

Fatehah Jamil

note : terkadang bermula dengan liku-liku susah payah, belum tentu akhirnya kita berjaya dan terkadang kegagalan tu boleh buat manusia tidak pandai bersyukur. Tuhan kuatkan aku, lindungi aku dari putus asa. Ampunkan khilaf dan salah selama ni ya Rabb.LULUSKAN AKU, BERIKAN SUATU KEAJAIBAN HARI RABU NI KEPADA AKU. Jauhkan kegagalan tu dalam diriku nanti.

2 comments:

fnadhrah00 said...

salam..jgn pernah mengalah kwn..insya Allah blh..tenang bnykkan berdoa..insya Allah boleh mandu dgn ok n ingt step2 die..sy pun wktu lthan hritu sllu rse nk ngis..dpt pula cg.lki yg agk grg..hhu tp sy kuatkn hti.nk llus.bljr n blik rmh ingt step n try imagine bwak ..hhu sy pun bru dpt lsen mnggu lps.nk jdikn crite jumaa hritu try bwak gne kreta ayh nk kluar graj rmh,terlnggr tiang....hbis kemik kereta ayh.hhe tp alhamdulillah ahd tu blh.so stay cool n calm wpon dh naik cuak n trauma kes hritu .huhu .u can do it .Allah ada,* bnykkn bdoa dpt pj yg blh bntu kte!^^

Fatehah Jamil said...

In Sya Allah saya kuat, mungkin saya terlalu jeles tgok kawan lain yg lulus. saya je amik masuk 2 kali. mintak2dpt jpj yg tak strict dan bg saya lulus amin. doakan saya tau. thanks for the advice.