Saturday 21 January 2012

you wanna mess with me?

Assalamualaikum. Tak jawab dosa. Jawab gatal. Ah mengade lah nk ckp mcm tu. Ayat cari gado lah. Dear readers. 



Dengarlah hati aku nak berbicara ni. Dah lame tak update blog. Aku sibuk. Kenapa lah kat dunia ni. semua benda nak buat mesti berat sebelah. yelah nama pun orang/manusia. semua nak yg perfect bagus. Dah dapat yg bgus pun nak lagi bagus. Cuba la bersyukur dgn apa yg ada. Aku geram sangat dgn orang macam ni. Haishh. Tulah manusia, kadang-2 semua benda yang kita nak dah ada dalam genggaman. Tu pun tak reti nak bersyukur. Korang pernah terfikir tak yang korang tu bagus sgt ke nak yang lebih drpd bagus. Bukan ke kalau kita ada kekurangan, kekurangan tulah yang melengkapkan hidup kita. Pernah tak korang fikir, yang ramai sangat kat luar sana nak hidup macam yang kau rasa. Hidup ni biarlah bersederhana, tak payah lah nak over the top ni. Bukan ke Islam mengajar kita supaya hidup bersederhana? Ingatlah, kalau Allah nak tarik balik, sekelip mata je Dia boleh buat. Tolongla berubah. Tolonglah terima perubahan baru dalam diri tu. Tolong???

"Tuhan tidak memandang wajahmu, tapi dihatimu. Bersihkanlah jiwa dengan amalan yang mendekatkan kita kepada Yang Esa. Reda dan bersyukur apa yang ditakdirkan-Nya."




note:  Bila masa pulak aku kaji semua benda ni?
Aku redha apa yang ditakdirkan-Nya.

No comments: