Sunday 9 December 2012

Semua Berjalan Dalam KehendakNya



Hey you , no no not you orang belakang awak tuh

Malam-malam ni dok layan lagu-lagu jiwang. Sedih pulak rasa. Susahkan nak buat orang sayang kita macam dulu. Err... Paham ke? Maksudnya susahkan nak buat orang yang kita sayang sukakan kita balik. Memang susah jugak untuk lupakan orang yang kita sayang. Apalagi kalau orang tu pernah berjaya ambik hati kita yang tak sebesar mana ni.

Err, dah pukul 12.45 a.m. Apa ni. tak tidur lagi. Masih memikir cari idea untuk update blog ni. Kenapa lah aku ni. Kenapa dengan hati aku ni. Kenapa? Haih. Dia dah mai dah. Sekarang ni aku senang sangat tacink. Aku tahu orang tak pernah faham dan takkan faham apa yang aku rasa sekarang. I HATE THIS PART ACTUALLY.  Kadang-kadang aku benci dengan hati ni. Tumbuk bertubi-tubi tanpa henti. Oi semput. Walaupun aku dah belasah habis-habis, tapi aku tetap Loser. 

Jika dengan semua ni boleh buat aku bahagia, kenapa mesti derita yang aku rasa. Huh =="  Menyakiti aku lagi. Kenapa dia tak rasa bersalah? Kau hadir tanpa aku sedari lalu mengisi kekosongan hati. Mengapa tangan kau lepaskan setelah hatiku kau tawan? Persoalan yang ligat bermain di fikiran. Susah sukakan orang yang tak sukakan kita. Melainkan ingin meluahkan rasa. Tapi itu kadang-kadang menyakitkan kita. Memerlukan kesabaran yang tinggi.

Kalau orang tu tak sukakan kita, kita buatlah baik macam mana pun. Dia tak pernah nampak kita walaupun 1000 tahun lamanya. Dia hanya nampak orag yang dia suka je. Perasaan ni sangat erghhh! Tapi sekarang segalanya rumit. Hanya sebelah pihak je yang berusaha. Sedangkan siapa yang menagih pada awalnya? Kalau bukan awak. Manusia cepat melupakan seseorang. Cepatnya dia lupakan aku. Entri ni memang untuk dia.  Ayat "saya bahagia". Tu ayat nak sedapkan hati. Luaran nampak bahagia tapi dalaman belum pasti.  Rindu tu datang tiba-tiba, aku pun mulalah ingat kenagan lalu dan cuba menggembirakan diri sendiri. Seolah-olah dia masih hadir dalam hidup aku

Hakikatnya, dia dah lupakan aku. Hati dia dah pun berubah. Dia dah pun ada pengganti. Dia dah ada kebahagiaan dia sendiri. Dia dah TAK PEDULI. Ya Allah, kenapa hati ni degil sangat, masih nak terus mengingatnya. Ya Allah bantulah hati aku. Aku masih muda, masih ada banyak benda yang perlu dilakukan buat masa hadapan. Hati ni dah penat nak mempertahankan apa yang aku punya. Tapi rasa benci tu tak pernah sikit pun dekat kau dan buang kau hidup-hidup. 

Nak ke tak nak ke. Takde pilihan tetap kena lepaskan kau jugak. Allah je yang tahu betapa hebatnya aku berperang di saat terpaksa melepaskan kau. Mencuba bertahan sekuat hati melepaskan kau seikhlas hati. Meskipun aku tau kau single. Tapi single kau tu tak bagi makna apa-apa kat aku sebab kau dah ada someone else kat hati kau. Cakap je "Ada kekasih tapi takde kredit, itu sedih. Ada kredit tapi takde kekasih, tuu lagi sedih." , tapi tak msg pun aku. Lepastu, update ni pulak "Manalah kau ni?". Propaganda kau memang melebih ek?. Tu je yang kau tau. Eee geramnya aku dengan kau  Tapi aku ingat lagi ayat last kau "daripada kau penat2 jauhkan diri dari aku, lebih baik aku yang jauhkan diri dari kau. Lagipun yang salah tu aku. Walau hati ni berat, tapi biar kau tenamg tanpa kehadiran aku. To forget you, I'll try to hate you."

Mungkin ni buat aku sedar yang takde yang lebih bernilai melainkan cinta daripadaNya dan kepadaNya. Apa?? Apa? Cara nak lupakan dia. Okay aku cuba. Aku cuba untuk tak ingat kat dia. Aku terasa macam orang bodoh bila aku asyik ingat kat kau tapi kau entah-entah tak pernah ingat kat aku langsung. NOL. Aku cuba ingat segala kejahatan yang kau buat. Macam.. kau korek hidung lepastu selet taik hidung tu kat aku. Ok hati aku sakit. Aku benci kau. Aku tau nak buat bukan senang. Aku akan cuba jugak. Aku bukan yang cepat mengalah macam kau tu. Reda tu ikhlas, pasrah tu menyerah. Pasrah aku dengan kau ni.

Aku mungkin seperti pelangi, hadirku tak pernah diundang, hilangku tak membawa apa-apa tapi mengenalimu satu anugerah yang berharga daripada Yang Maha Esa

No comments: