Thursday 22 December 2011

P.H.O.T.O.S.H.O.P

Assalamualaikum. Hell-o readers.

Saya budak baru belajar kalau salah, Ah lantak pi lah hang!  Okey. Minat berkecimpung kat benda remeh mcm ni start mse taun lps lagi. Ermm ramai yg ckp photoshop fake la. Adakah dikira 'menipu' kalau gambar diedit sepenuhnya bagi cantik kat Photoshop? Adakah adil? Adakah hilang originaliti?

Nak tipu sapa pulak? kita ambik gambar mesti nak cantek dalam P&S camera tu sendiri pun dah ada editing process macam sharpness, noise reduction dll. Pada pendapat aku, itu bergantung kepada ke'terer'an photographer tersebut. Kalau sekali ambik gambar tu terus cantik, tak payah nak edit2 lagi. Kan??  Ekceli aku edit hanya nak hilangkan bosan jek atau lebih dikenali sbg hobi baru

edit ikhlas dari hati speSIAL untuk blog aku..


 aku tinggi. abaikan


naaahhh nanan .. inspirasi aku nak jadi fotografer yg bjaye macm AM

Okey, lain kali aku upload lagi foto yg aku edit. Kenyit mata sikit ;)
Macam tu la kawan.

credit to Diana MJ
terima kasih daun ketum

No comments: